lørdag 23. desember 2017

Foran vårt julehus!

Da er det dagen før dagen, og det er siste innspurten med alt som skal være ferdig til jul!
Ute er det julepyntet ferdig!
Så nå mangler det bare at lyktene tennes før gjestene ankommer på julaften!
Som jeg skrev i Landlig julepynt ute, er de gamle barneskiene, stavene og Selbuvottene en del av vinterpynten.
Skiene er velbrukte, og passer godt sammen med nissefar med julepakkene innpakket i gråpapir!
De sorte lyktene har også fått vinterdrakten på!
Den gamle kjelken er på vei til et nytt liv langt til fjells. Her står den klar, innpakket som julegave!
På trappen står en sinkbøtte med granbar og en liten lyslykt, som har blitt hvite av frosten!
Og nissen venter utålmodig på den varme julegrøten sin!
Snart er vi klare til å ta i mot julegjestene våre!

Da gjenstår det bare 
å ønske dere alle 

en fredelig og god jul!

3 kommentarer:

  1. Så fint... god jul til din og dine, kjære Cathrine. Jeg lage ferdig potetersalat med
    sønn min og vi høre oper fra Engelbert Humperdinck "Hänsel og Gretel" :-)))
    Juleklem fra Viola

    SvarSlett
  2. Det er koseleg å kome til huset ditt som har så fint
    pynta inngangsparti.
    Ynskjer deg fine romjulsdagar.
    Helsing Anne-Mari

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!