lørdag 15. juli 2017

Fire King Jadeite-samlingen min!

Jeg begynner nå å få mange deler i Fire King Jadeite-samlingen min, og her har jeg laget en aldri så liten utstilling!
På toppen står settet med de 4 Swirl-bollene, som ble produsert mellom 1951-60. 
De brukes mye i det daglige. Et slikt bollesett er er veldig praktisk og plassbesparende!
Dette har blitt det grønne hjørnet akkurat nå!
I hyllene står også noen deler Jane Ray, som ble produsert i perioden 1945-63.
For ikke å glemme bakebollen, som er eldst, og ble produsert på 1940-tallet! 
Den bruker jeg rett som det er til små bakeoppdrag! 
Det gamle grønne bordet med min farmors Panservekt, melkespann og en gammel boks, passer også godt i det grønne hjørnet!
Fire King glass ble produsert av amerikanske Anchor Hocking fra 1940-tallet, og er populære samleobjekter. 
Du kan lese mer om Fire King-samlingen min her!

3 kommentarer:

  1. Så flotte ting i det grønne hjørnet ditt.
    Er det på nettet du finn dei fine skålene og det andre ?
    Eg kan ikkje hugse å ha sett slike før.

    God søndag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, ja, Fire King glass er jeg blitt veldig glad i! Jeg finner det stort sett i bruktbutikker. Nylig fant jeg to hvite boller i Sverige, men det meste er fra Fretex o.l. her hjemme. Men det er noe på Finn også, har jeg sett. Bl.a. et frokostservise i Jake Ray. Dubkan jo sjekke det, hvis du er interessert. Ha en fin søndag! :-)

      Slett
  2. Bare helt nydelige farger i ditt grønne hjørne. Ha en solrik dag.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!