torsdag 16. mai 2013

Klar for nasjonaldagen!

Jeg ble heldigvis ferdig med 17. mai antrekket til minstejenta, og det ble overlevert i går; ferdig strøket og klar for feiring i hovedstaden!
I siste liten ønsket hun seg en lue til Rosedrakten, og det ønsket måtte selvsagt en mormor innfri! Den ble laget etter idé fra boken Drakt og prakt, der hun så en lue som hun likte veldig godt!
Her får dere en liten sniktitt på Rosedrakten, som jeg også laget til storesøster - se her!
Men lillesøster har fått en litt annen variant, men sølvkniplinger og blått og hvitt forkle!
Veske har hun også fått, så hun har et sted å oppbevare pengene til is og pølse!
Dere skal få se mer siden! Men nå må jeg stryke bunadskjorten min,
og sy et par sting i Bygårdsmannens bukse,
før vi er klare for 17. mai! Er du klar?

6 kommentarer:

  1. Å så nydelig.
    kan vi få se hele draktene....? please. flink du.
    er det fri fantasi eller en spesiell drakt?
    fin 17. mai.


    klem TOVE

    SvarSlett
  2. Åh du er flink:) Den var sååå fin:)

    Ønsker dere en fin 17. mai. Her er vi ikke helt klare ennå, men vi har jo hele dagen i dag:)

    SvarSlett
  3. Dette ser jo bare nydelig ut! Er virkelig imponert over hva du syr!! Kanskje vi får se hele drakten(-e)? :-)

    SvarSlett
  4. Helt bedårende denne rosedrakten !
    Tenker de jentene er fine til 17-mai.

    Vi er klare, her i Italia, familie kommer ned, hvor svigersønn har bursdag på akkurat denne dagen, 17 mai. Så her skal flagget opp, og vi skal grille......

    Ønsker dere en flott feiring :)

    SvarSlett
  5. Så utrolig flink du er! I tillegg er du tydeligvis utstyrt med en stor porsjon tålmod.

    Vakkert!

    SvarSlett
  6. Disse så spennende ut. En fin variant til de tradisjonelle bunadene. Gleder meg til å se hele drakten.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!