lørdag 25. januar 2014

Gammelt skiutstyr blir fin jul- og vinter pynt!

Jeg var så heldig å finne noen gamle barneski fra 1930-tallet, og de er velbrukte, kan man se!
På baksiden av tuppen står det gravert inn "MADE IN NORWAY".
De store stavene i bambus har fått fint  følge av noen gamle Selbuvotter!
En gammel barnekjelke har også funnet veien til oss, og her daler sneen vakkert ned,
og skaper fin vinterstemning!
Det ser ut som barna bare er inne en tur,
for å spise og få seg en kopp varm kakao,
før de skal ake eller stå mer på ski!
Det er gamle barndomsminner som dukker opp, og lager enda bedre vinterstemning!
Gammelt skiustyr kan også brukes som julpynt!

12 kommentarer:

  1. Fin pynt ute. liker de gamle sakene jeg og. stemningsskapere.
    ha en supergod helg.
    klem TOVE

    SvarSlett
  2. Hei! Så gøy at du fortalte om din slektning, fotograf Helga Tokle! Jeg fant bilder hun har tatt på nettet :)God helg til deg!

    SvarSlett
  3. Så stemningsfullt og nostalgisk! Her var det mange minner frå barndommen:) Veldig fint!
    Ønsker deg ei god helg:))

    SvarSlett
  4. Så hyggelig gammel barnaski, herlige stemning og hyggelige selbuvotter dertil. Vinter med snø kan være så deilig. Vi hadde i morges - 12 grad og nå vi har - 7 og 4 cm snø. Dessverre ikke å løpe med ski. Men i morgen vi kjøre med bilden til fjells og tar en hyggelig tur med ski. Jeg gleder meg veldig. Ha en fin helg Cathrine med snøglede.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  5. For et nydelig stilleben. Kan bli nostalgisk av mindre...
    Veldig ro over bildene.
    Ha en fin lørdag.

    SvarSlett
  6. De skiene var et kjempekupp!
    Skikkelig fine :-) så koselig å
    pynte ved trappa med sånne gamle
    skatter!
    Ønsker deg en fin lørdag, hilsen
    fra Gol.

    SvarSlett
  7. Veldig koselig med litt nostalgi! De gamle skiene og kjelken er jo som tatt ut av et vintereventyr! Riktig god helg til deg og Bygårdsmannen fra Berit

    SvarSlett
  8. Så fine og stemningsfulle bilder! Utrolig fint ute nå med all snøen! Og så fine de vottene var! Jeg har veldig lyst til å strikke noe lignende.
    Ønsker dere en fin helg!

    SvarSlett
  9. Så herlige bilder og eg kom på nå at i garasjen vår ligger det masse gamle ski og staver så visst det kommer snø så må eg få det ut:))
    Her er det kaldt så litt snø hadde vært kos for ungene!

    Fin lørdagskveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  10. Takk for hyggelig kommentar hos meg! Jeg kjenner meg igjen i utstyrer ved inngangen. Artig gjensyn med ei svunnen tid.

    God søndag!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  11. Koselige og nostalgiske ski og staver! Husker godt treskiene med kandaharbindinger fra barndommen, jeg var ganske godt opp i alder før jeg fikk meg rottefella-binding, og var vel voksen før jeg kjøpte meg glassfiberski. Tror nok moren min har de gamle skiene i boden sin :)

    SvarSlett
  12. Koselig med de gamle skiene utenfor. Hos meg hadde det sett helt teit ut. Vi har ikke noe særlig snø, men stiv kuling og storm i kastene nå i ukesvis. Jeg fikk også barndomsminner av å lese innlegget ditt, selv om jeg ikke er så vant med snø på Jæren. Jeg er absolutt ikke fødd med ski på beina, heller svømmehud mellom tærne og vind i håret.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!