lørdag 18. januar 2014

Lykkes søte Marius baby dress!

I forrige innlegg viste jeg frem Lykkliten i ramme på veggen,
og nå er tiden kommet for å vise frem den etter hvert så mye omtalte Marius babydressen!
Den er strikket i str. 3 måneder, og lille Lykke har akkurat vokst inn i den!
Baby Mariusdressen- og luen er strikket av Lanett Babyull (link) - en supermyk merinoull,
og fargene ble valgt etter mammans ønske; i hvitt, grått og rosa!
Fargenr. er: 1001 (hvit), 1053 (mørk gråmelert), 4402 (gammelrosa) og 4505 (mørk rosa).
Tidligere har jeg flettet eller heklet knytebånd til luer,
mens denne fikk strikket knytebånd over 5 masker etter teknikken her, og de ble veldig myke og fine!
Her i denne sengen har flere barnebarn sovet sin søteste søvn, og det skal bli hyggelig når lille Lykke får prøvd den også!
Og så håper jeg Marius dresse- og luen vil holde henne varm og god i vinterkulda!
De små, blanke tinnknappene fant jeg hos Uldvaren på Lillehammer i sommer! Halskanten ble strikket etter metoden her!
Både Marius dressen- og luen, Lykkeliten i ramme og den lille hesten ble pakket pent inn i en stripete rosa og hvit eske fra Ikea (link),
som jeg tenkte ville være fin å bruke på barnerommet til Lykkes ting og tang!
Oppskriften på Marius babydress- og lue finner du i heftet Klassiskere 0-4 år (link), modell 8.
Jeg valgte et tynnere garn enn i oppskriften, og strikket derfor i én størrelse større (6 mndr.).
Spør gjerne hvis det er noe du lurer på!
God, kreativ helg!

12 kommentarer:

  1. Å for en heldig liten jente. Denne var bare helt skjønn! Du er helt utrolig flink til å strikke - ja håndarbeid i det hele tatt! Ønsker dere en strålende? lørdag. Her er det snø, snø og atter snø!! Klem Berit

    SvarSlett
  2. Nydelig gave, heldige Lykkeliten.

    Strikker sokker her, får vist aldri nok av det,

    Ruskevær så best å kose seg inne.
    snart blir det pizza.

    God helg! Klem

    SvarSlett
  3. For eit nydeleg sett, og flott arbeid :) God helg.

    SvarSlett
  4. Ett ord:

    BEDÅRENDE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvarSlett
  5. Kjempesøt dress i veldig delikate farger! Deilig nå i vinterkulda. Ha en fortsatt flott helg :)

    SvarSlett
  6. Dette er håndarbeide du kan være stolt av. Nyyyydelig!

    SvarSlett
  7. Åååå, så vackert!
    Perfekt åt en liten tjej --- och färgerna precis de rätta!
    Du är en mästare på att sticka :)
    Ha en fin söndag!
    KRAM ♥

    SvarSlett
  8. Så yndig og søt. Nå fikk jeg lyst å strikke en sånn til mitt gull, lille Elen, mitt barnebarn.

    SvarSlett
  9. Nydelig marius-babydress!! Så pent og jevnt du strikker - og fargene er nydelig sammen! Heldige lille Lykke! :-)
    Fortsatt god søndag!

    SvarSlett
  10. Mariusdressen din ble kjempefin, veldig søtt med fargene du brukte!

    Ha en fin kveld :)

    Klem

    SvarSlett
  11. For en vakker dress! Herlige farger og nydelig lue til!

    SvarSlett
  12. For en utrolig fin dress! Hvilke størrelser på pinnene brukte du? Har du oppskriften fortsatt? Har veldig lyst til å prøve meg på en sånn en :-)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!